„Medaliony” z piersi kurczaka z ziemniakami i surówką

Dzisiaj propozycja obiadu dwudniowego dla dwóch osób lub dużego obiadu dla rodziny. Muszę przyznać, że uwinęłam się w 20 minut, ale miałam wcześniej ugotowane ziemniaki, które tylko podsmażyłam. Wyborna opcja dla zabieganych. Warto dodać, że w przygotowaniu obiadu bezcenny okazał się być robot kuchenny, który czas działań skrócił przynajmniej dwukrotnie.

Za przepis dziękuję Natalii, która mi go podesłała z przeznaczeniem właśnie do opublikowania (choć przyznaję, że wprowadziłam pewne drobne zmiany :))

Czas – do 30 minut
Trudność – łatwe
Koszt – średnie

Medaliony z piersi kurczaka

Medaliony z piersi kurczaka

SKŁADNIKI DLA 2 OSÓB NA DWA DNI LUB DLA 4 NA JEDEN DZIEŃ

  • 2-3 piersi z kurczaka (ok.  60-70 dag.)
  • pęczek zielonej pietruszki
  • pół czerwonej papryki
  • łyżka majonezu
  • jajko
  • mała cebula
  • sól, pieprz (można dodac też ulubione zioła – bazylię, tymianek, majeranek)
  • łyżka mąki*
  • olej do smażenia

Piersi z kurczaka, paprykę, cebulę, pietruszkę drobno kroimy lub wrzucamy do robota kuchennego  (opcja – noże – i mamy problem z głowy). Do masy dodajemy jajko, majonez, cebulę, pół łyżeczki soli, pół łyżeczki pieprzu, mąkę. Wszystko mieszamy. Wykładamy na gorący olej niewielkie kotlety i smażymy po kilka minut z obu stron – do zrumienienia.

Podajemy z ziemniakami – mogą być podsmażone z poprzedniego dnia lub puree – oraz surówką. Ja proponuję surówkę z marchewki i jabłka.

SURÓWKA Z MARCHEWKI I JABŁKA

  • trzy niewielkie marchewki
  • jedno jabłko
  • dwie łyżki oleju lub jogurtu
  • szczypta soli, pieprzu

Marchewkę i jabłka ścieramy na tarce z grubymi oczkami, mieszamy z olejem/jogurtem, solą i pieprzem.

*juz po przygotowaniu obiadu zorientowałam się, że zapomniałam dodać do mięsa mąkę, mimo to medaliony się bardzo udały, nie jest to więc element konieczny, choć pewnie kotleciki będą się z mąką lepiej „trzymały”

Jedna uwaga do wpisu “„Medaliony” z piersi kurczaka z ziemniakami i surówką

Skomentuj

