Ryż smażony z warzywami, kurczakiem i jajkiem

Wspaniałość w chińskim stylu.
Jedyna wada jest taka, że ryż trzeba ugotować wczesniej, ale to można zorganizować na przykład wieczorem dnia poprzedzającego szykowanie obiadu i mieć z głowy. Ugotowany ryż powinien być dobrze wystudzony.

W tym daniu można tak naprawdę wykorzystać prawie wszystkie warzywa i inne dodatki, sprawdzają się brokuły, fasolka, kiełki, zamiast kurczaka można dać krewetki, łososia albo zrobić wersję wegetariańską. Co kto lubi. Moja propozycja jest bardzo elastyczna.

Inspirowałam się przepisem na stronie Kwestia Smaku oraz wieloma innymi znalezionymi w Internecie.

Czas: ok. 30 minut
Trudność: łatwe
Koszt: średnie

Ryż smażony z warzywami, kurczakiem i jajkiem

Ryż smażony z warzywami, kurczakiem i jajkiem

SKŁADNIKI DLA 2 OSÓB

  • ok. 15 dag ryżu
  • pojedyncza pierś z kurczaka
  • pół małej cebuli
  • 2 ząbki czosnku
  • pół papryki
  • niewielka marchew
  • dymka ze szczypiorem
  • pół puszki kukurydzy
  • 2 jajka
  • 2 łyżki sosu sojowego (można pominąć)
  • sól, pieprz
  • odrobina chili
  • olej do smażenia

Ryż gotujemy wcześniej i dokładnie studzimy.

Drobno kroimy kurczaka, siekamy też wszystkie warzywa, poza marchewką, którą ścieramy na tarce (ja „ścięłam” paski obieraczką do warzyw).

Cebulę szklimy na gorącym oleju, potem dodajemy posiekany/zgnieciony czosnek, podsmażamy minutę. Dodajemy marchewkę, kukurydzę, paprykę, podsmażamy dwie minuty. Warzywa odsuwamy na bok, na wolne miejsce na patelni kłądziemy kurczaka, doprawiamy sosem sojowym, odrobiną pieprzu, chili. Podsmażamy dwie minuty. Następnie mieszamy całość, podsmażamy jeszcze chwilę.

Do podsmażonego z warzywami mięsa wsypujemy ugotowany ryż. Smażymy dwie minuty, następnie do całości wbijamy dwa jajka. Smażymy, mieszając, jeszcze chwilę, żeby jajka się ścięły. Na koniec mieszamy z posiekanym szczypiorkiem.

Podajemy gorące.

6 uwag do wpisu “Ryż smażony z warzywami, kurczakiem i jajkiem

  1. świetny pomysł na szybki obiad:) dla mnie bomba, tym bardziej, że uwielbiam chińskie jedzonko i takie mix’y:)
    przejrzałam blog- bardzo fajne przepisy na dania w błyskawicznym tempie:)

  2. o, właśnie na coś takiego teraz mam ochotę ! :)
    I bardzo podoba mi się idea 30 minut w kuchni, bo chociaż lubię gotować, to czasami wolę coś upichcić szybko i mieć z głowy :)
    Super, będę zaglądać regularnie! :)

    • Cieszę się :) Mam tak samo – uwielbiam gotować, ale naprawdę rzadko mam czas na to, żeby spędzać w kuchni godziny. Stąd pomysł.

  3. Smaczne :)) JA do jajka i do miesa dodalam jeszcze papryki slodkiej a na koniec dosolilam i do pieprzylam a do gotujacego sie ryzu dodalam lyzeczke karkumy:) zeby wszystko bylo troszke bardziej doprawione i napraede wyszlo dobre :)

Skomentuj

